Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- هزینه باربری طبق مسافت، نوع وسیله نقلیه و ارزش بار محاسبه می‌شود. در شهری مثل تهران اسباب‌کشی با نیسان و وانت در مسافت‌های کوتاه دست‌کم ۱۰۰ هزار تومان آب می‌خورد و هزینه باربری از پایتخت به شهر‌های نزدیک تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا میکند. اگر وزن کل بار از ۷۰۰، ۸۰۰ کیلو بیشتر باشد باید سراغ خاور و کامیون رفت که کف هزینه باربری با آن‌ها الان در تهران از حدود ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و شرکت‌های اتوبار مزد کارگر و هزینه بستهبندی را جداگانه محاسبه میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- هزینه باربری با وانت و نیسان در تهران از نظر مسافت به سه شکل محاسبه می‌شود. اگر مبدا و مقصد در یک محدوده باشند، معمولا راننده‌های وانت چیزی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. اگر مقصد خارج از محدوده باشد، هزینه باربری بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان تغییر می‌کند. حالت سوم، حمل بار از تهران به شهر‌های اطراف مثل پردیس، بومهن، پرند و ... محسوب می‌شود که آنوقت هزینه باربری ممکن است تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند. در محاسبه هزینه باربری با وانت و نیسان توسط شرکت‌های اتوبار ممکن است ارزش خود بار هم تاثیر داشته باشد. برخی از راننده‌های وانت هم بابت جابجایی وسایل سنگین مثل سایدبای‌ساید، پیانو یا گاوصندوق هزینه اضافی دریافت می‌کنند.

۲- هزینه باربری با کامیون و خاور نسبت به وانت و نیسان سه، چهار برابر است. معمولا راننده‌های وانت بابت جابجایی از شرق به غرب یا از جنوب به شمال تهران بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان می‌گیرند درحالی که این هزینه با خاور و کامیون حداقل ۷۰۰ هزار تومان است. در محاسبه هزینه باربری با خاور و کامیون، مثل وانت و نیسان ممکن است پای هزینه اضافی بابت وسایل سنگین وسط کشیده شود.

۳- هزینه باربری با خاور یا نیسان و وانت می‌تواند شامل بسته‌بندی و مزد کارگر شود. شرکت‌های اتوبار قبل از قبول درخواست باربری طی می‌کنند که پول کارگر را جداگانه می‌گیرند. معمولا مزد هر کارگر بابت سه ساعت کار چیزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و هزینه بسته‌بندی از سوی این شرکت‌ها ساعتی ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان است.

۴- هزینه باربری شامل بیمه می‌شود اما اجباری نیست. خسارت‌های ناشی از حمل و تخلیه کالا، برخورد کالا به در و دیوار، واژگون شدن وسیله نقلیه یا سرقت کالا با وسیله نقلیه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و شرکت‌های اتوبار بابت هر یک میلیون ارزش بار، هزار تومان به‌عنوان هزینه بیمه دریافت می‌کنند. اگر فرض بگیریم ارزش کل بار ۱۰۰ میلیون تومان باشد، هزینه بیمه ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

۵- هزینه باربری با وانت در تهران معمولا بابت دو ساعت کار بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است و بابت هر ساعت اضافی چیزی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه باربری را افزایش می‌دهد. یا مثلا هزینه ۷۰۰، ۸۰۰ هزار تومانی حمل بار با خاور و کامیون در پایتخت معمولا به‌خاطر سه ساعت کار در نظر گرفته می‌شود و بابت هر ساعت اضافی چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به هزینه باربری اضافه می‌کند. همچنین در بحث جابجایی لوازم خانگی سنگین، محاسبه مزد کارگر براساس تعداد طبقات انجام می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هزینه باربری شرکت های اتوبار هزینه باربری ۱۰۰ هزار تومان خاور و کامیون وانت و نیسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی

فرارو-لیز بوکار؛ متخصصی برجسته در حوزه اخلاق دینی و استاد دین در دانشگاه نورث ایسترن در بوستون است. بوکار به دلیل آثارش برنده جایزه نیز شده است. آثار نوشتاری، تدریس و سخنرانی‌های عمومی او طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهند از جراحی تغییر جنسیت گرفته تا سیاست لباس‌های مذهبی، اما عموما بر این تمرکز دارد که چگونه درک عمیق‌تر تفاوت مذهبی می‌تواند حس ما را از درست و خوب بودن تغییر دهد. تازه‌ترین کتاب او تحت عنوان "دزدیدن دین من: نه فقط هر گونه تملک فرهنگی" است. او در آن کتاب معضلات اخلاقی شکل آشفته تصاحب فرهنگی را باز می‌کند: وام گرفتن از آموزه‌های مذهبی، مناسک، و لباس به دلایل سیاسی، اقتصادی و درمانی. او حجاب را یک علاقه فمینیستی و نمادی از اتحاد مسلمانان قلمداد می‌کند. او حجاب را گونه‌ای از انواع لباس‌های فرهنگی قلمداد کرده که حتی می‌تواند تبدیل به مُد شود.

به گزارش فرارو به نقل از کانورسیشن، از کودکی به ما گفته می‌شود که صبر یک فضیلت است و چیز‌های خوبی نصیب افراد صبور خواهد شد. بنابراین، بسیاری از ما روی پرورش صبر کار می‌کنیم. این عمل اغلب با یادگیری منتظر ماندن برای نوبت با یک اسباب بازی مورد علاقه در دوران کودکی آغاز می‌شود. در بزرگسالی تلاش می‌کنیم با صف‌های طولانی در بخش وسایل نقلیه موتوری یا در مورد سرعت کُند تغییرات سیاسی صبور باقی بمانیم.

در روایات دینی صبر بیش از حد انتظار و یا حتی بیش از تحمل سختی است. اما این بیش‌تر بودن صبر چیست و چگونه صبور بودن از ما انسان‌های بهتری می‌سازد؟

نوشته‌های "ابوحامد غزالی" متفکر ایرانی مسلمان دوره قرون وسطی می‌تواند به ما بینشی ارائه دهد یا به ما کمک کند تا بفهمیم چرا باید صبر و شکیبایی را تمرین کرده و هم چنین به ما در زمانی که نیازی نیست صبور باشیم خواهد گفت.

غزالی که بود؟

غزالی که در سال ۱۰۵۸ میلادی در ایران متولد شد به عنوان یک فقیه، فیلسوف و متکلم مورد احترام بود. او برای دفاع از اسلام به نقاطی مانند بغداد و بیت المقدس سفر کرد و استدلال نمود که بین عقل و وحی تضادی وجود ندارد. به طور خاص او به دلیل تطبیق فلسفه ارسطو که احتمالا آن را با ترجمه عربی خوانده بود با الهیات اسلامی شهرت داشت. غزالی نویسنده‌ای پرکار بود و یکی از مهم‌ترین آثار او "احیاء علوم دینی" یا "احیاء العلوم الدین" راهنمای عملی برای داشتن زندگی اخلاقی مسلمان است. این اثر در مجموع از چهل جلد تشکیل شده که در چهار بخش هر کتاب تنظیم شده است. بخش اول به شعائر اسلامی می‌پردازد. بخش دوم به آداب و رسوم محلی بخش سوم به رذائلی که باید از آن‌ها اجتناب ورزید و بخش چهارم به فضائلی می‌پردازد که باید برای آن تلاش کرد. بحث غزالی از صبر در جلد سی و دوم از بخش چهارم "درباره صبر و شُکر" یا گکتاب الصبر والشکر" آمده است.

او صبر را به عنوان یک ویژگی اساسی انسانی توصیف می‌کند که برای دستیابی به اهداف ارزش محور بسیار مهم است و البته هشداری را برای زمانی که نیاز به بی صبری وجود دارد ارائه می‌دهد.

صبر چیست؟

به گفته غزالی انسان‌ها دارای انگیزه‌های رقابتی هستند: انگیزه دین و انگیزه میل و هوی و هوس. زندگی عرصه مبارزه بین این دو انگیزه است که او آن را با استعاره نبرد توصیف می‌کند: "حمایت از انگیزه مذهبی از جانب فرشتگان است که سپاهیان خدا را تقویت می‌کنند در حالی که حمایت از انگیزه میل و هوی و هوس از جانب شیاطین است که دشمنان خداوند را تقویت می‌کنند. میزان صبر ما چیزی است که تعیین می‌کند چه کسی برنده نبرد است".

غزالی می‌گوید: "اگر فردی ثابت قدم بماند تا انگیزه دینی پیروز شود سپاهیان خدا پیروز می‌شوند و او به سپاه صابرین می‌پیوندد، اما اگر سست شود تا هوی و هوس بر او غلبه کند به پیروان شیاطین می‌پیوندد". به عبارت دیگر، برای غزالی صبر عامل تعیین کننده‌ای است که نشان می‌دهد آیا ما از تمامی ظرفیت بالقوه انسانی خود برای زندگی اخلاقی استفاده می‌کنیم یا خیر.

صبر، ارزش‌ها و اهداف

از نظر غزالی برای مسلمان خوب بودن نیز صبر لازم است. اما درک او از چگونگی کارکرد صبر بر یک نظریه اخلاقی استوار است و می‌تواند خارج از جهان بینی صریحا اسلامی آن به کار رود.

همه چیز با تعهد به ارزش‌های اصلی آغاز می‌شود. برای مسلمانی مانند غزالی این ارزش‌ها برآمده از سنت و جامعه اسلامی یا "امت" آگاه است و شامل مواردی مانند عدالت و رحمت می‌شود. این ارزش‌های خاص ممکن است به طور جهانی قابل اجرا باشند یا ممکن است مجموعه دیگری از ارزش‌ها را نیز داشته باشید که برای شما مهم هستند برای مثال، تعهد به عدالت اجتماعی، یا دوست خوب بودن یا دروغ نگفتن.

زیستن به به گونه‌ای که با این ارزش‌های اصلی سازگار باشد چیزی است که زندگی اخلاقی به آن می‌پردازد. صبر به گفته غزالی این است که چگونه ما دائما مطمئن می‌شویم که اقدامات مان در خدمت این هدف است. این بدان معناست که صبر فقط تحمل درد ناشی از عصبانیت یک کودک نوپا نیست.

تحمل آن درد با هدفی صورت می‌گیرد. کاربرد موفقیت آمیز صبر نه با میزان رنجی که تحمل می‌کنیم، بلکه با پیشرفت ما به سمت یک هدف خاص مانند تربیت کودکی سالم و شاد که در نهایت می‌تواند احساسات خود را تنظیم کند سنجیده می‌شود. در درک غزالی از صبر همه ما به آن نیاز داریم تا زمانی که همه چیز بر وفق مراد ما نیست به اصول و ایده‌های اصلی خود متعهد باقی بمانیم.

هنگامی که به بی صبری نیاز است

یکی از انتقادات به ایده صبر آن است که می‌تواند منجر به انفعال شود یا برای خاموش کردن گلایه موجه بکار برده شود. برای مثال، "جولیوس فلمینگ" محقق مطالعات آفریقایی در کتاب خود با عنوان "صبر سیاه" به اهمیت "خودداری رادیکال از صبر کردن" در شرایط نژادپرستی سیستمیک می‌پردازد. مسلما انواعی از بی عدالتی‌ها و رنج‌ها در دنیا وجود دارند که نباید با آرامش آن‌ها را تحمل کنیم. غزالی علیرغم تعهدش به اهمیت صبر در زندگی اخلاقی جایی نیز برای بی تابی و عدم صبر کردن در نظر می‌گیرد. او می‌نویسد:"در مواردی که صبر ضرر به همراه دارد صبر کردن حرام است مانند شاهد بودن بریدن دست یک پسر بدن و ساکت ماندن".

این موارد نمونه‌هایی از آسیب به خود یا عزیزان است، اما آیا می‌توان ضرورت صبر نکردن را به آسیب‌های اجتماعی مانند نژادپرستی سیستماتیک یا فقر نیز تعمیم داد؟ همان گونه که برخی از دانشمندان علوم  قرآنی استدلال کرده اند صبر واقعی گاهی نیاز به عمل دارد. غزالی می‌نویسد:"به خاطر این که صبر نیمی از ایمان است تصور نکنید که همه جا ستودنی است. آن چه مورد نظر است انواع خاصی از صبر است". به طور خلاصه همه نوع صبری خوب نیست تنها صبری که در خدمت اهداف درست باشد کلید زندگی اخلاقی است. این سوال که کدام اهداف درست هستند پرسشی است که همه ما باید برای خود به آن پاسخ دهیم.

دیگر خبرها

  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید